Ipocrizie sau nesimțire …

Fiecare dintre noi are de ales între cele două alternative. Am citit pe un blog un articol despre ipocrizia individelor ce iubesc o săptămână și suferă jumătate de an în urmă pe facebook cu tot felul de statusuri pe care nici măcar nu au puterea de a le înțelege. Respectivul articol era scris în termeni poate un pic exagerați (în opinia mea) sau în termeni prea direcți (în opinia altora) și această diferență de opinie mi-a amintit că în prezent omul are de ales dacă vrea să fie ipocrit sau nesimțit.
Cei care sunt diplomați în exprimare, trebuie să fie cât de cât ipocriți pentru a-și atinge scopul, pentru a exprima lucrurile în felul lor. Doar 2 persoane cu exprimare excelentă au respectul meu și-mi place să cred că seamăn cu una dintre ele, care e directă, dar în același timp își alege cuvintele potrivite și un ton al vocii adecvat. Eu sunt o persoană directă și spun clar ce gândesc, lucru pentru care mulți mă consideră mai degrabă nesimțită. Sincer nu mă deranjează. Prefer să fiu o nesimțită directă, decât o ipocrită. Și da, pot fi o ipocrită de excepție dacă vreau, dar nu-mi place. Chiar îmi amintesc de o situație în care mi-am călcat pe inimă și am ales să fiu o  ipocrită de clasa întâi. Într-o zi am mers acasă la sora mea, unde era în vizită o anume prietenă de-a ei. Nu ne suportăm nici în poză eu cu acea prietenă, nu ne salutăm, nu vorbim, dar pot fi la fel de ipocrită ca și ea la nevoie, iar asta era o situație de urgență. Doar nu era să-i creez probleme surorii mele, începând o păruială cu ipocrita. În primul rând, nu-s genul de om care să sară la bătaie. În al doilea rând, eram totuși în casa surorii mele și nu voiam să o supăr. Și uite-așa sora mea aștepta încordată să explodeze bomba, să ne calmeze, în timp ce noi socializam și glumeam ore întregi, de parcă eram cele mai bune prietene încă din copilărie.
Plusuri? Slavă Domnului, în prezent n-o mai consideră sora mea prietena ei pe individa ipocrită, care evident mai avea multe alte defecte. Mi-am amintit că am jumătate dintre rude ipocrite, deci ipocrizia o am în sânge atunci când o să mai am nevoie de ea 🙂
Minusuri? Pentru sora mea, mi-am călcat pe inimă și am lăsat să-mi scape individa nejumulită verbal.

One thought on “Ipocrizie sau nesimțire …

  1. Da, am citit postul cat era cald, dar cum aveam dificultati cu al meu cont de wordpress… a intarziat si raspunsul:
    Ma bucur ca ti-ai calcat pe inima si ti-ai ascultat sora! Sunt multe persoane ce nu merita… atentie, bataie de cap, morala sau chiar paruiala.
    E greu sa nu “ii vezi” si sa ii poti ignora, dar e cel mai sanatos!

Leave a Reply

