Diferențe

Am studiat 4 ani la un liceu interesant, unul de construcții. Mulți ar crede că e un liceu slab sau lipsit de importanță, însă eu știu că trebuia să ne pregătească pentru a înfrunta lumea cu capul sus și, în opinia multora dintre noi, și-a îndeplinit perfect scopul. Am învățat bine exprimarea și nuanțele sale, gramatica, am aflat cum e să ai prieteni pe care te poți baza, care te ajută fără să aștepte din partea ta mulțumiri, recunoștință veșnică sau vreo răsplată. Pe lângă astea și ceva cunoștințe de cultură generală, am învățat să înțeleg oamenii, psihologic vorbind, să abordez orice situație corect, am cunoscut diverse tipuri de oameni (și buni și răi), dar mai ales sunt recunoscătoare pentru faptul că acolo m-am ales cu tupeu, îndrăzneală și o doză mică de nebunie.
Tupeul mă ajută să nu mă las călcată în picioare de alții, iar mica doză de nebunie îmi face viața interesantă, mai ales că uneori mă surprind chiar și pe mine însămi. Care e legătura cu titlul acestei postări? Faptul că e mare diferență între mine și persoanele liniștite, fără tupeu și nebunie și vreau chiar să scriu un exemplu aici.

La facultate, probabil prin anul al doilea sau al treilea plecăm întreaga clasă acasă de la un curs lipsit de importanță, însă directorul nostru se întâlnește cu o colegă de-a noastră care era ultima plecând și cei doi poartă un dialog:

Directorul: Unde pleci?
Colega: Acasă, dom’ profesor. Are treabă mama cu mine.
Directorul: Las-o dracu pe mă-ta! Rămâi aci la curs că aveți cu domnul X!
Colega: Dar știți, ceilalți au plecat deja. Nu cred că proful face cursul doar cu mine. parcă trebuie să fie minim 3 studenți prezenți.
Directorul: Nu mă interesează! Du-te în sala de curs imediat!

Sincer eu am cam fost surprinsă de asemenea replici din partea unui profesor universitar și cu siguranță i-aș fi atras atenția că nu e un vocabular potrivit pentru un om cu profesia lui. Într-o altă zi mă decid să plec acasă de la un curs important de matematică pentru că mă plictiseam și evitam matematica mereu. Nu evitam matematica pentru că n-aș fi înțeles-o, ci ca să evit să mă captiveze prea tare, însă mă întâlnesc și eu cu directorul buclucaș, care mă știa o persoană tupeistă și dialogul decurge cu totul altfel:

Directorul: Unde pleci?
Eu: Acasă dom’ profesor.
Directorul: Ai vreo treabă importantă?
Eu: N-am nicio treabă, dar nici n-am chef de curs. Plus că nici n-am stilou sau coli ca să iau notițe la curs.
Directorul: Stai mă aci, că dacă pleci tu, pleacă jumate din ceilalți. Îți dau eu un pix și agenda mea să ai pe ce lua notițe, numai rămâi la curs.
Eu: N-am chef dom’ profesor. Dacă ați putea ne-ați chema și de Paști la cursuri, știu eu. Plus că n-am chef de predica preotului adus de dumneavoastră sau de proful de matematică.
Directorul: Stai mă aci, că pleacă și ceilalți după tine!
Eu: Dar ce? Îi iau eu cu mine? Eu plec că așa am chef, ei rămân că n-au curaj să treacă pe lângă dumneavoastră pe ușă. Dacă s-ar putea furișa, ar fugi și ei, dar acum depinde dacă stați cu ochii pe ei sau nu ca să nu plece. S-aveți o zi bună dom’ profesor!

Și uite-așa mă bucur că am primit în liceu o doză bună de tupeu și încă una de nesăbuință. Oare ar vrea cineva să fie așa pașnic precum colega mea?

One thought on “Diferențe

  1. Nu stiu exact cand mi-am dezvoltat tupeul si nebunia, stiu ca a fost in ordine inversa. Impreuna s-ar putea numi indrazneala, dar e nevoie de asa ceva ca altfel esti dat la o parte, ignorat sau folosit.

    In ceea ce priveste exprimarea unor cadre didactice, n-am nici o problema. In anumite contexte si eu folosesc un astfel de limbaj, in altele e cenzurat total. Poate fi si o modalitate de refulare.

Leave a Reply

