Povestiri istorice I

Povestiri istorice Titlu românesc: Povestiri istorice

Titlu original: Povestiri istorice

Autor: Dumitru Almaş

Editura: Nicol

Nr. pagini: 140

Link comandă: libris.ro

 

 

Descriere carte:

O carte care mi-a amintit  de ce mi-a plăcut istoria ţării noastre, care i-a insuflat nepotului meu de 6 ani iubirea şi curiozitatea faţă de istoria României, faţă de personalităţile puternice din trecutul acestei ţări. E perfectă pentru a captiva copiii fără a le încărca memoria cu ani şi date istorice,  pentru a-i fascina cu  faptele eroice  ale lui Mihai Viteazul, ale lui Burebista, Decebal, Mircea cel Bătrân, Ştefan cel Mare, Baba Novac, Matei Corvin, Iancu de Hunedoara, Neagoe Basarab, Tudor Vladimirescu,  Ecaterina Teodoroiu, fraţii Buzeşti sau de înţelepciunea şi inima bună a lui Alexandru Ioan Cuza, precum şi a lui Petru Rareş  şi a lui Nicolae Bălcescu, pune accent pe faptele din trecut şi pe oamenii care au scris istoria cu faptele lor.

Citate preferate:

“- De ce le numiţi <condeiele lui Vodă?>

– Pentru că, la porunca lui Vodă, cu ele vom scrie pe spatele duşmanilor vrerea noastră de libertate.

– Frumos flăcăuaşule, l-a laudat Măria sa. Dar cerneală aveţi?

– Băieţaşul s-a gândit o clipă şi a zis răspicat:

– Avem dragoste de ţară care izvorăşte în călimara inimii noastre”

“În bătălia de la Jilişte  un oştean a spus:

– Ne batem cu duşmanii fără cârtire, Măria ta, dar am vrea să ştim câţi sunt de mulţi.

– Îi vom număra în luptă, i-a răspuns Voievodul”

Aş reciti cartea?

Categoric da. Am uitat de mult ce înseamnă să fii român şi în ultimul timp am rămas cu impresia greşită că românii sunt hoţi, sunt răi, sunt scandalagii şi cum or mai fi. Dacă mă întreba cineva ce naţionalitate am, îmi era ruşine să spun că sunt româncă şi, cu siguranţă, i-am considerat nişte ipocriţi pe cei care afirmau că sunt patrioţi şi că sunt mândri că sunt români.

Cartea asta nu doar i-a insuflat nepotului meu iubirea faţă de ţară, de istorie, de oameni, dar mi-a amintit că românii sunt oamenii extraordinari din istoria noastră, românii sunt oameni cu inimă bună care ar face orice pentru cei dragi lor şi care încă mai ajută un străin la nevoie. Da, sunt rari românii adevăraţi şi încă nu i-am văzut printre conducătorii noştrii, dar sunt aproape de noi şi ne fac viaţa mai bună, au spirit de lider, inimă bună, ajută pe alţii doar pentru că pot şi vor, fără să aştepte mulţumiri sau răsplată, au o minte ascuţită, o logică de nestrămutat şi ar face aproape orice pentru oamenii din inima lor. Eu îi ştiu pe cei din jurul meu şi îi apreciez la adevărata lor valoare, conştientă fiind că Dumnezeu a fost bun cu mine şi i-a trimis în viaţa mea.

N-am crezut să mai spun vreodată aşa ceva, dar … sunt mândră că sunt româncă. Ştiţi care e personalitatea preferată a mea şi a nepotului meu din istorie? Alexandru Ioan Cuza cu siguranţă.

Mulţumesc librăriei online Libris pentru această carte istorică, pentru bucuria de pe faţa nepotului meu când îi citeam această carte şi pentru că,  datorită acestui volum de povestiri istorice, pot spune din nou, cu mândrie, că sunt româncă.

2 thoughts on “Povestiri istorice I

  1. poti sterge commentul, se vede ca erai putin obosita iar eu critic de profesie
    ai repetat de 3 ori ca e cartea buna pt nepotelul tau, a doua oara mergea,poate, o generalizare gen “cartea e buna pentru copiii vostri, nepotii vostri si de ce nu pentru copilul din noi” mai pompunp

  2. Am mai modificat un pic. Se pare că n-am fost prea atentă în mijlocul nopţii când am scris postarea şi îmi place să scriu postările pe moment, fără variante prealabile sau mai ştiu eu, cum fac alţii. Mai arunc un ochi când am un pic de timp să văd dacă mai pot reformula vruen pic

Leave a Reply

