Profesori III – Sofia Ştefănescu

Numai 2 profesoare din multitudinea de profesori pe care i-am avut … numai 2 profesoare aveau talentul de a mă intimida. Acesta să fie oare termenul? Mi se pare un pic prea puternic. Poate că mai degrabă aveau abilitatea de a mă caracteriza uşor. Au reuşit să arunce o mică privire dincolo de aparenţe şi poate că tocmai asta m-a determinat mereu să mă comport sau să mă exprim jalnic. Fiecare avem temerile noastre, iar eu evit să las pe alţii să mă cunoască, să mă înţeleagă, pentru că e mai bine să fiu precaută.

Astăzi totuşi caut cuvintele pentru a descrie una din cele 2 profesoare şi anume Sofia Ştefănescu. Ce mi-a predat? Informatica prin anul al doilea de facultate. Slavă Domnului că nu i-am schimbat parola de la e-mail pe-atunci că cine ştie în ce hal scăpam vie. Evident că nu e o fire violentă, însă face omul din câteva vorbe să-şi blesteme zilele, dacă vrea. Uneori am văzut frânturi dintr-una din laturile personalităţii sale, alteori am prins frânturi dintr-o altă latură a sa. Uneori încă mă mai întreb ce fel de persoană e, dar sunt câteva lucruri care mi-au rămas în memorie (deşi am memoria slabă 😀 )

Ţin minte, de exemplu, că s-a oferit să-mi ajute colegii să înţeleagă matematica pentru examen, dar s-a „împiedicat” de mine din păcate. Adică, atunci când le-a cerut nişte cursuri ca să le studieze un pic să vadă ce anume le era neclar colegilor mei,  spre surprinderea mea nu aveau cursurile de matematică la ei. Când m-a întrebat şi pe mine dacă am cursurile de mate la mine, am fost nesimţită şi i-am dat foile mele speciale – speciale pentru că erau cursurile reformulate şi erau atât de explicite aceste foi încât şi retardat să fie cineva şi tot înţelegea. După ce le-a citit cu atenţie profa, o aud spunând oarecum nedumerită: „Nu înţeleg ce anume vă e neclar. Mai clar decât e aici n-aş putea să vă explic.” Ştiu, sunt rea, dar m-am bucurat că până la urmă au decurs astfel lucrurile. Dacă voiam să ia colegii mei note mari, îi meditam eu şi semestrul acela.  Ce mi-a rămas în minte din amintirea asta, în afară de răutatea mea, a fost dorinţa profei de a-i ajuta. Nu ştiu alţii, dar eu cam rar întâlnesc oameni care să-i ajute pe alţii pur şi simplu pentru că pot s-o facă şi cu siguranţă apreciez astfel de oameni.

La examen mi-a cerut să salvez nu ştiu ce din Fox Pro pe dischetă, iar eu i-am spus că jaful de computer nu merge decât pe Fox Pro şi messenger. Când nimeni n-a realizat că eu în timpul examenului pierdusem timpul pe messenger, profa mi-a aruncat o privire mustrătoare, din care mi-a fost clar că ea a înţeles că folosisem messengerul într-un moment nepotrivit şi că dezaproba, cu siguranţă, gestul meu. Îmi plac oamenii atenţi la detalii, recunosc, şi poate că din aceste 2 motive şi datorită altor câteva, îmi e simpatică în calitate de persoană.

Ca profă ce să zic? Era ok până m-a trimis în mijlocul unui examen din februarie să-i adun păpădii … ca să nu le mai şoptesc colegilor. Problema mea nu era că m-a trimis să culeg păpădii în februarie, deşi evident că n-aveam să găsesc. Problema mea era că noi eram la etajul 1 şi ea îmi arăta spre fereastră când îmi spunea să plec. Apăi eu la mine la bloc folosesc liftul, treptele ca să cobor. N-am de gând să cobor mai repede pe fereastră, căci am văzut că o vecină de-a mea idoată a încercat figura şi s-a accidentat destul de serios.

Concluzia ar fi că, poate n-o cunosc suficient de bine, dar mi-ar plăcea s-o cunosc, s-o înţeleg, poate că am multe de învăţat de la oameni ca ea, dar în mod sigur o apreciez pentru că ajută oameni doar pentru că poate, fără să aştepte ceva în schimb, pentru că are ceva spirit de glumă şi e atentă la detalii şi nuanţe. Ar mai fi câteva motive pentru care o simpatizez, dar nu mi le amintesc acum, sau poate e  mai bine să le păstrez pentru mine. Îmi place mult blogul ei, unde scrie despre situaţii pe care le trăieşte. Oricum ar fi, sper să nu vadă postarea mea, că nu se ştie dacă mai scap vie. Cine ştie ce detalii observă ea, detalii pe care eu nu le-am observat.

9 thoughts on “Profesori III – Sofia Ştefănescu

  1. uf, detalii, detalii.. putini sunt cei ce le apreciaza, intradevar.
    Dar cum apreciem sau vedem detaliile depinde de fiecare persoana in parte daca vede alunita de pe tipa din videoclip sau crede ca e o musca pe televizor.

  2. Inca imi mai plac papadiile:)). Iar cu voi am fost destul de rea, vroiam sa invatati ,sa faceti ceva pentru voi nu sa asteptati sa treaca timpul.

  3. Nici acum nu-mi place prea tare Fox Pro-ul, deşi am lucrat 2 ani cu el.
    Mă tot întreb, dacă erai rea încercând să-mi ajuţi colegii să treacă la mate şi tăinuind cu mine pe mess în afara cursurilor … oare cum eşti când eşti bună? 🙂

  4. Cum să n-ajungă? Ţi le trimisesem pe mail. O poză cu mine, cu Ramys şi cu păpădiile de ţi le-am adunat cu mânuţele noastre
    Pff, şi eu care mă entuziasmasem crezând că de mine zici că sunt rea.
    Îmi tot dau şi eu silinţa să rămân rea, dar mai am crize de voluntarism uneori de care nu reuşesc să scap

Leave a Reply

