Trilogia cercului 3 – Valea tăcerii

valea-tacerii Titlu românesc: Valea tăcerii

Titlu original: Valley of Silence

Autor:  Nora Roberts

Editura: Lider

Nr. pagini: 474

Link comandă: libris.ro

 

 

Rezumatul cărţii:

Lupta decisivă are loc: vampiri împotriva oamenilor, magie neagră împotriva magiei albe, întuneric împotriva luminii, Lilith împotriva lui Cian, Lora împotriva lui Blair, Midir împotriva Glennei şi a lui Hoyt. O luptă apocaliptică, un singur rezultat acceptabil – victoria luminii asupra întunericului, a omenirii asupra vampirilor.

Lilith demoralizează cercul zeiţei Morrigan pe de-o parte, iar cei 6 din cadrul cercului o demoralizează pe ea, pe de  altă parte. Oameni mor, iubiri se nasc şi cresc, femeile merg la luptă alături de bărbaţii lor, dar cum va reacţiona regina întunericului când Cian şi Moira îi distrug pe băiatul ei vampir şi pe cel mai loial şi mai redutabil general pe care-l avea ea?

După încheierea luptei, 5 din cei 6 revin în secolul al XXI-lea, iar Moira rămâne în ţara şi timpul său ca regină peste oamenii Geallului. Cian primeşte un dar de la zei: alegerea de a rămâne nemuritor pentru multe alte secole sau de a redeveni om. Va alege Cian pulsul pentru inma lui şi o viaţă alături de Moira sau nemurirea cu avantajele sale, dar departe de femeia iubită?

Paragraful meu preferat:

„- Bea ceaiul şi apoi mergi la familia ta. Acum ai nevoie de familia ta. Poţi să stai cât doreşti.

– Mai doresc încă un lucru, Maiestate. Ceva ce te rog în numele fratelui meu.

Moira aşteptă, dar Ceara nu continuă.

– Îmi ceri să-mi dau cuvântul pentru ceva anume fără să  ştiu ce promit.

– Mâine va pleca soţul meu.

Moira simţi un gol în stomac.

– Ceara. Se apropie şi mângâie cu palma părul Cearei. Soţul verişoarei mele va pleca şi el la răsăritul soarelui. Ea e însărcinată cu cel de-al treilea copil şi, cu toate astea, nu o pot scuti de plecarea lui.

– Nu îţi cer să mă scuteşti. Îţi cer să-mi permiţi să merg şi eu cu el.

– Să … Uimită, Moira se îndepărtă puţin. Ceara, copiii tăi?

– Vor sta cu mama şi vor fi cât se poate de bine şi de în siguranţă aici, alături de ea. Dar omul meu pleacă la război, iar eu m-am antrenat la fel ca şi el. De ce să stau şi să aştept? Să croşetez şi să mă plimb prin grădină, în timp ce el luptă? Aţi spus că trebuie să fim pregătiţi pentru a apăra Geallul, şi multe asemenea fraze. Eu m-am pregătit. Maiestate, my lady, te implor să mă laşi să plec mâine împreună cu soţul meu.”

Aş reciti cartea?

Categoric da. Îmi plac foarte mult întreaga trilogie, acţiunea, dialogurile spirituale sau meditative, şi da, îmi plac finalurile bune, când binele câştigă împotriva răului, măcar fiindcă în realitate rareori învinge binele.

3 thoughts on “Trilogia cercului 3 – Valea tăcerii

  1. Nu stiu daca as reciti-o dar cu siguranta mi-a placut aceasta serie, ca mai tot ce am citit scris de Nora Roberts desi momentan imi plac mai mult cartile ei semnate sub pseudonimul J.D. RObb.

Leave a Reply

