Angelologia

Titlu românesc:  Angelologia

Titlu original :  Angelology

Autor:  Danielle Trussoni

Editura: Litera

Nr. pagini: 736

Link  comandă:  română  sau   engleză

 

 

 

 

Rezumat:

Ai mai citit cărţi cu îngeri căzuţi şi nephilimi? Angelogia e una dintre ele, însă nu seamănă cu nici o alta. Existenţa nephilimilor este bazată pe citatul din biblie  care ne spune: „Iar după ce au început a se înmulţi oamenii pe pământ şi li s-au născut fiice, Fiii lui Dumnezeu, văzând că fiicele oamenilor sunt frumoase, şi-au ales dintre ele soţii, care pe cine a voit. Dar Domnul Dumnezeu a zis: “Nu va rămâne Duhul Meu pururea în oamenii aceştia, pentru că sunt numai trup. Deci zilele lor să mai fie 120 de ani!”

Până acum am citit cărţi în care nephilimii sunt fiinţe cu aptitudini îngereşti şi suflet uman, creaturi care ne-au câştigat simpatia prin felul în care au fost descrise de către alţi autori, însă Danielle Trussoni ni-i descrie aici ca pe nişte creaturi extrem de frumoase, dar monstruoase, care ar trebui ţinute captive.

Cu aripi enorme albe şi pielea aurie, Nephilimii o sperie pe micuţa Evangeline de numai 9 ani cu apariţia lor, dar şi cu vorbele pe care i le adresează: „Înger şi Demon … unul este umbra celuilalt.” Nephilimii trăiesc în apartamente luxoase, sunt reci unii cu alţii, invidiază oamenii, dorind să se răzbune pe Dumnezeu, ei au ca servitori Anakimii, pe care îi tratează foarte urât. Anakimii sunt îngeri căzuţi, foarte rapizi în zbor, dar mult prea impulsivi.

Evangeline acum are 23 de ani şi este măicuţă de 5 ani la Mănăstirea Adoraţiei Perpetue St. Rose, unde a fost adusă de la o vârstă fragedă. Evangeline găseşte sub o piatră un jurnal numit Angelologie, imediat după ce primeşte o scrisoare de la detectivul boem Varilaine în legătură cu corespondenţa dintre măicuţa Inocenta şi Abigail Rockefeller din anii 1943 – 1944. Vizita lui Vairlane îi duce pe el şi pe măicuţa Evangeline într-o călătorie a cercetărilor şi a necunoscutului, în lumea angelologilor şi a nephilimilor, însă educaţia primită de ei nu i-a pregătit pentru întâlnirea lor cu Nephilimii, care caută cu disperare Lira lui Orfeu.  Însă ce poate face Vairlane când află că şi Evangeline este una dintre nephilimi?

Angelologia este o carte diferită de tot ce-am citit până acum, interesantă, care îţi stârneşte curiozitate, căci nu poţi ghici acţiunea sa.

Aş reciti cartea?

Poate peste câţiva ani, însă, oricât de interesantă ar fi, are prea multe pagini. Timpul pe care- l-aş petrece recitind această carte,  l-aş putea petrece citind alte 2 cărţi noi, alte 2 poveşti noi 🙂 Nu-mi pare rău absolut deloc că am citit-o, deci da, o recomand celor care au rămas intrigaţi de recenzia mea.

Mulţumesc librăriei online Libris pentru această carte şi pentru şasna de a o citi, de a intra într-o lume diferită, interesantă.

3 thoughts on “Angelologia

  1. Hei. Îţi mulţumesc foarte mult pentru comentariu la postarea Truth or Dare. Dacă pe viitor vei dori să o publici şi pe blog-ul tău şi să menţionezi sursa, aş fii foarte recunoscătoare. (Am citit şi eu primele 2 volume din seria Georgiana Kincaid. Îţi recomand seria cu mare drag. Dacă ţi-a plăcut Academia Vampirilor, o să-ţi placă şi asta. Că na, doar e Richelle Mead)

    M-am apucat şi eu acum mult timp de Angelologia. Citesc vreo 20 de pagini, apoi iar o las pentru câte o lună :-?. E interesantă ea aşa, da’ îi lipseşte suspansul, chestia aia care să mă facă să-i devorez paginile (cam ca în New Moon când dădeam paginile înainte ca să văd dacă se întoarce Ed sau nu 🙂
    Felicitări pentru blog. La cât mai multe sponsorizări şi la cât mai mulţi vizitatori. Te pup.

  2. Nu ştiu, eu consider că majoritatea cărţilor au ceva interesant. Foarte puţine cărţi absolut neinteresante şi plictisitoare am citit, iar aceasta nu se numără printre ele.

  3. Datorita recenziei talle la aceasta carte , dorinta mea de-a o achizitona creste si creste in intensitate cu fiecare nano secunda ce se scurge. Imi doresc aceasta carte din doua motive esentiale si cateva pe langa, darcred ca ar trebuii sa mi le exprim pe cele doua in primul rand complexitatea subiectului, ma atrage religia, ma atrage acest subiect, ingerii decazuti ..neffelini ,imi place foarte mult ..am inteles ca are legatura cu religia catolica sper sa nu fac vreo greseala ..da unele practisi sunt interesante 🙂 …Al doilea motiv? Coperta si nr de pagini:P

Leave a Reply

