Profesori II – Victor Tiţa

La cererea publicului (adică Ramys2011 şi Annemarye), astăzi caut cuvintele cu care să realizez  portretul domnului profesor Victor Tiţa. Cei care sunteţi din judeţul Olt, l-aţi văzut în afişele electorale. Cei care aţi urmat cursurile Facultăţii de Management în Agricultură din Slatina, l-aţi întâlnit la cursurile de limba engleză.

“Ce e mult,  strică” – aşa mi-a spus cândva acest profesor şi, spre surprinderea mea, această replică îmi vine des în minte în diverse situaţii. 🙂

Sunt atâtea de spus despre  Victor Tiţa, încât nici nu ştiu ce anume să aleg să scriu aici.

Ca om este remarcabil: îşi respectă cuvântul, îi ajută pe alţii, este sociabil şi loial, are spirit de glumă, este responsabil, se implică în multe activităţi publice, inclusiv activităţi politice,  nu-i place pescuitul, dar adoră şahul. Are o familie pe care o adoră şi  mulţi prieteni (însă mă întreb câţi sunt reali şi câţi interesaţi). E foarte atent la detalii şi nuanţe, are o gramatică şi un vocabular impecabile şi 😀 … are răbdare de fier. De ce spun zâmbind că are răbdare de fier? Fiindcă mi-a luat un an întreg să-i termin răbdarea şi nici nu-mi mai amintesc în câte feluri i-am încercat răbdarea. Chiar mă întrebam de unde are atâta răbdare, însă viaţa mi-a dat răspunsul când altcineva mi-a încercat mie răbdarea cu intenţie. Cu cât cineva îţi încearcă mai mult răbdarea, cu atât mai multă răbdare ai. 🙂

Concluzia? Ca om este remarcabil şi majoritatea celor care îl cunosc îl respectă şi îl admiră.

Ca profesor nu mai ştiu cum e, căci n-am mai participat la vreun curs de-al său de câţiva ani de zile, însă pot scrie despre cum era ca profesor atunci când frecventam eu Facultatea de Management în Agricutură. Spre amuzamentul meu, în primul curs a început cu alfabetul limbii engleze şi a continuat  gradat, pentru ca cei care nu au studiat engleză să poată învăţa. Spre nemulţumirea mea, tocmai eu am avut nenorocul de a scrie pe tablă alfabetul şi de a pronunţa fiecare literă 🙂 O fi fost din cauza atitudinii mele arogante de care am dat dovadă la primul curs. Ceea ce vreau să subliniez e că ne-a predat limba engleză de la nivelul cel mai de bază până la nivel avansat. Cei care au vrut să înveţe engleza – au avut şansa să o facă, cei care ştiau deja engleză – şi-au aprofundat cunoştinţele, iar cei dezinteresaţi – nici acum nu ştiu vreun cuvânt în limba engleză. La început era prea tolerant cu colegii mei de facultate, însă până am terminat eu facultatea, am observat că şi-a schimbat atitudinea şi a pus limite un pic mai stricte, mai potrivite studenţilor.

Concluzia? Da, este genul de profesor rar întâlnit care câştigă uşor respectul studenţilor, care are răbdarea, talentul şi capacitatea de a preda bine.

Ca om politic, nu-l cunosc foarte bine pe Victor Tiţa, însă am convingerea că, datorită caracterului său, este cel mai potrivit canditat pentru postul de Preşedinte al Consiliului Judeţean. Nu-i fac reclamă sau campanie electorală. La asta se pricep mai bine el şi staff-ul lui.  O să-l votez pentru postul la care candidează? Fără îndoială da, pentru că am încredere în el ca om şi ştiu că e mult superior contracandidaţilor săi.

Mult succes la alegeri şi în viaţă, domnule Victor Tiţa!

4 thoughts on “Profesori II – Victor Tiţa

  1. foarte bine punctat si cuvinte foarte bine alese. ii urez si eu multa bafta si in politica si in viata domnului Victor Tita caci de oameni ca el avem nevoie in orasul nostru

  2. cu siguranta toti cei care l-au cunoscut il vor sustine pentru ca este o persoana care a stiut sa isi castige respectul si inimile noastre. Il voi sustine cu siguranta pe domnul Victor Tita si sper ca tot tineretul sa o faca, merita pentru ca este un om deosebit si foarte apropiat de tineret. stie cum gandim si cam ce avem noi nevoie.

  3. Aveti dreptate, ca profesor a fost de treaba. Pacat ca nu a reusit ca obtina postul de Preşedinte al Consiliului Judeţean.

  4. va multumesc din suflet pentru reperele pe care le-ati formulat! Am incurajat mereu oamenii cu puterea opiniei… Veniti de fiecare data, fie ca fac lucruri bune sau – veau sa nu fie asa – mai putin bune (nu cu intentie) si spuneti-mi parerea voastra. Multumesc pentru sustinere si pentru cuvintele minunte pe care le citesc aici despre mine si despre studentii mei!

Leave a Reply

