Surprizele vieţii IV – Cadourile

„Aş dori şi ştiu că nu pot influenţa lucrurile în bine, mă revolt împotriva nedreptăţii şi minciunii , dar o consider de neînlăturat “.

Aceste cuvinte le-am citit aproape fiecare dintre noi într-una din cărţile lui Dostoievski  şi în mod sigur ne-au impresionat prin adevărul pe care îl exprimă. Acest prozator extraordinar a reuşit atât de bine să pătrundă şi să exprime în cuvinte sensul vieţii, gândurile şi caracterul oamenilor. Fiecare dintre noi am încercat la rândul nostru să influenţăm lucrurile în bine şi am detestat minciuna şi nedreptatea. Şi totuşi, toţi ne-am folosit de minciuni în diferite situaţii şi am fost măcar o dată nedrepţi cu ceilalţi. Fiecare dintre noi regretă cel puţin o situaţie în care a procedat greşit, la fel cum întotdeauna avem întrebări al căror răspuns nu-l găsim sau am vrea să-l schimbăm.

Ultima întrebare al cărei răspuns mi-aş dori să-l schimb, dar nu pot este: „Care sunt motivele pentru care oamenii oferă cadouri celor din jur?”.De câte ori îmi pun această  întrebare îmi amintesc cu tristeţe că lumea în care trăim nu este aşa cum ar trebui să fie sau cum am vrea noi să fie, ci aşa cum ne-am clădit-o. Este adevărat că oamenii le oferă cadouri celor la care ţin pentru a le face o bucurie, însă de cele mai multe ori oamenii oferă cadouri din obligaţie. Ceea ce este şi mai deplorabil şi în acelaşi timp degradant  este faptul că multora dintre noi nici nu le pasă dacă aceste cadouri le sunt oferite din inima sau din obligaţie, atâta timp cât ei sunt convinşi că aceste cadouri li se cuvin.

E bine totuşi că toţi reacţionăm la fel când primim cadouri: ne entuziasmăm şi mulţumim „din suflet” pentru cadouri, spunând că ne plac foarte mult. Întotdeauna am considerat că în unele cazuri ipocrizia este scuzabilă şi chiar necesară. Ei bine acesta este unul din acele cazuri. În momentul în care primim un cadou nu putem face altceva decât să ne bucurăm – chiar dacă poate nu ne place – pentru a nu îl ofensa pe cel care ne-a oferit cadoul. În cazul acesta n-o să ştim niciodată dacă am cumpărat sau nu cadoul potrivit. Probabil că e mai bine să nu ştim dacă eforturile pe care le facem pentru a găsi cadoul potrivit sunt sau nu în zadar.

6 thoughts on “Surprizele vieţii IV – Cadourile

  1. un an nou plin de bucurii si impliniri pe toate planurile si multa multa santate tie si familiei tale :*

  2. Fie ca noul an să-ți aducă mai multe zâmbete decât împotriviri, mai multe reușite decât înfrângeri și mai multe împliniri decât te-ai gândit vreodată. LA MULȚI ANI!

  3. Aunci, lasa de-o parte ipocrizia si zi persoanei care iti da cadoul, ca totuti nu a reusit sa aleaga cadoul potivit, ori cat s-a chinuit. Poate ca ar fi mai bine asa.

  4. Ei da, e şi ea utilă la ceva ipocrizia. Nu e frumos să superi pe cineva care a vrut să-ţi facă o surpriză plăcută. Ar fi o răutate din partea noastră.

  5. Da, dar asa ai fi sigura ca data viitoare nu o sa mai primesti un cadou care nu iti place si cu care nu ai ce face.

  6. E destul de probabil să nu mai vorbească deloc cu mine persoana căreia îi spun că nu-mi place cadoul pe care mi l-a dat. Zice că decât cu prieteni nesimţiţi ca mine, mai bine lipsă.
    Merge să îi spun cuiva că nu mi-a plăcut cadoul primit, după ce ajungem la un grad mai mare de familiaritate şi ne permitem mai multe, ne tolerăm mai multe.

Leave a Reply

